Hamilelikte Beslenme Önerileri

28 Kasım 2013 0

Hamile bayanlar, hamile kaldığı andan itibaren doğru beslenmeye dikkat etmelidir. Çünkü artık bir bebeğinin olduğu ve sağlıklı gelişiminin ona bağlı olduğunu anlamalıdır. Bu besinler bebeğe plasenta ile geçtiği için ne kadar sağlıklı yiyecek, o kadar düzgün hamilelik ve sağlıklı bebek demektir.

Gebelikte beslenme önerileri

Hamilelikte beslenme konusunu, bayanlar her şeyden bol bol yemek olarak algılamamalılar. Çünkü bebek için sadece kendi günlük kalorinizden fazla olan 300 kalorilik gıdalar yeterli olacaktır. Bu yüzden çok yemek yemek size doğumdan sonra kilo olarak dönecektir.

Şimdi hamilelikte beslenme listesi seçilirken dikkat edilecek önemli bazı besinler vardır. Bu besinler şunlardır:

1. C vitamini sağlayacak gıdalar: Meyveler, yeşil biber, karnabahar, lahana gibi.
2. Kemik gelişimini destekleyici besinler: Yoğurt, süt, peynir, yumurta gibi.
3. Protein sağlayan ürünler: Balık, ceviz, kuru gıdalar, et, tavuk gibi.
4. Kepekli ekmek, lifli yiyecekler ve bol bol yeşil sebzeler.

Bu gıdaları hamile bayanlarımız yeterli miktarda almalı, eğer imkanı varsa her gün yemelidir özellikle dikkat edilmesi gereken besinlere önem verilmelidir aksi taktirde gebelikte mide yanması sık görülen bir durumdur. Gıdaların hepsi size ve bebeğinize direnç ve sağlık katacaktır. Hamilelikte beslenme konusuna dikkat ettiğinizde, bu sizin için süreklilik oluşturacağından doğumdan sonrada beslenmenize dikkat etmiş ve hamilelikte kilo alma ve kilo kayıpları gibi sorunlara uzak kalmış olacaksınız.Bir beslenme ve diyetisyen uzmanınız ile doktorunuzla birlikte beslenme listesini hazırlayabilirsiniz.

Tags: Gebelikte beslenme, Hamilelikte beslenme hafta hafta, hamilelikte beslenme listesi, Hamilelikte beslenme nasıl olmalı Categories: Gebelik
share TWEET PIN IT SHARE share share
Leave a reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir