Adet Sancısına Bitkisel Çözümler

10 Mayıs 2018 0

Her ay kadınların korkulu rüyası gibi gelen, ancak sağlıklı olmanın bir işareti olan adet dönemi çok ağrılı ve kramplı olması nedeniyle bazıları için çekilmez hale gelebilmektedir. Kadınların büyük çoğunluğunda bu süreç yaşansa da acı eşiğinin düşük olması nedeniyle bazı kadınlar için bu durum dayanılmaz olmaktadır. Bunun yanında aşırı ağrıların ve krampların sebebinin altında iltihabik bir sorun da yatıyor olabilir. Bu yüzden çok sancı çeken kadınların mutlaka bir doktora görünüp gerekli testleri yaptırmaları ve gerekirse tedavi sürecine girmeleri büyük önem taşımaktadır.

Herhangi bir sağlık problemi bulunmadığı halde sancılarından ve kramplarından çok şikayetçi olan kadınlar ağrı kesicilerle ve çeşitli bitkisel takviyelerle bu süreci daha rahat geçirebilmektedirler.

Adet Sancısına İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Muz: Egzersizlerde de önerilen muz kramp oluşumunu engellemektedir.

Maydanoz ve kuşkonmaz: İdrar söktürücü olması nedeniyle ödem gidericidir.

Ananas: Sulu bir besin olması nedeniyle ödem giderici etkisi vardır.

Balık: Omega 3 bakımında zengin olan balık sancıların azalmasına yardımcı olur.

Adet Sancısına İyi Gelen Bitki Çayları Nelerdir?

Kırmızı meyve çayları (ahududu, kuşburnu, yaban mersini vb.): İçerdiği antioksidan ile krampların azalmasına yardımcı olur.

Yeşil çay: Ödem oluşumunu engeller ve metabolizmanın hız çalışmasını sağlar.

Nane ve limon çayı: Oluşan mide bulantısının giderilmesine yardımcı olur.

Zencefil çayı: Ağrı kesici özelliği sebebiyle en çok yardımcı olan bitkilerden biridir.

Civanperçemi çayı: Adet döneminden önce içilmeye başlanmalı ve süreç boyunca devam edilmelidir. Rahatlatıcı etkisiyle sancıların azalmasına yardımcı olur.

Soğan suyu: Kırılmış bir soğanın 1 litre suda haşlanmasıyla hazırlanan bu kür 15 gün boyunca içilmelidir. İçerdiği antibiyotik etkisi ile vücudu yeniler ve iltihabik sorunlardan arındırır.

Melisa çayı: Adet döneminde oluşan şişkinliğin azalmasına destek olur.

Bu değerli besinlerin yanında kadınlar adet döneminde tuzlu ve aşırı şekerli gıdalardan uzak durarak, bol su tüketerek ve düzenli egzersizlerle bu süreci daha rahat geçirebilmektedirler.

Kaynak:
www.kadindenince.com/adet-sokturucu-ilaclar-ve-etkileri/

Tags: adet sancısı, adet sancısı ağrısı Categories: Sağlık
share TWEET PIN IT SHARE share share
Leave a reply

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir